Co warto wiedzieć o treningu cardio?

Trening cardio, czyli trening aerobowy, jest oparty na wysiłku dynamicznym, podczas którego mięśnie wykonują pracę o charakterze izotonicznym, czyli zmienia się ich długość, ale nie napięcie. Energia natomiast pochodzi z przemian tlenowych, które zachodzą właśnie podczas takiego treningu o umiarkowanej intensywności. Dzięki temu można bez większej zadyszki kontynuować taki wysiłek przez długi czas.

Co daje trening cardio?

Jeśli naszym problemem jest tkanka tłuszczowa, to trening cardio może nam pomóc w pozbyciu się jej nadmiaru, jak również można liczyć na poprawę ogólnej wytrzymałości organizmu i usprawnienie działania układu sercowo-naczyniowego. Jednak nie tylko osoby chcące zredukować nadprogramowe kilogramy mogą skorzystać z treningu cardio, ponieważ taka forma aktywności jest dostępna dla każdego, nawet dla osób w starszym przedziale wiekowym. Dzięki interwałom możemy spalić tkankę tłuszczową w stosunkowo krótkim czasie, jednak do znacznej utraty masy ciała przy redukcji tkanki tłuszczowej potrzebny jest czas. Odpowiednio dobrana do naszych możliwości intensywność podczas treningu, może pozwolić na spalanie kalorii nawet dobę po treningu. Należy pamiętać, że osoby starsze, otyłe, z schorzeniami czy jakimiś urazami narządów ruchu, powinny na siebie szczególnie uważać i wykonywać ćwiczenia pod okiem instruktora.

Dobrze rozplanuj swój plan treningowy

Kolejność wykonywania danych ćwiczeń ma bardzo duże znaczenie, ponieważ ćwiczenia siłowe różnią się od aerobowych. Najlepiej jest wykonywać najpierw ćwiczenia siłowe, a dopiero po nich przystąpić do aerobowych, ponieważ ćwiczenia aerobowe wykorzystują energię z glikogenu, który znajduje się w mięśniach. Jeśli więc wyczerpiemy już na starcie zapasy glikogenu podczas treningu cardio, to organizm będzie musiał dalej pracować na oparach, przez co może dojść do spalania mięśni, na których przecież nam najbardziej zależy. Natomiast spalając glikogen podczas wysiłku beztlenowego, możemy liczyć na uaktywnienie się procesów nastawionych na redukcję tkanki tłuszczowej. Dzięki przestrzeganiu wymienionych wyżej zasad, można nastawić się na lepsze rezultaty.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak powinien odżywiać się biegacz?
Następny artykułAktywna podczas ciąży
Agnieszka Zientek
Pasjonatka zdrowego odżywiania, tak można opisać mnie w krótkim zdaniu. Swoją pasją do zdrowej żywności zaraziłam się od siostry 7 lat temu i od tamtej pory kultywuje ją wśród swoich znajomych i czytelników na blogu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ