Popularny CrossFit

Coraz bardziej popularny system treningowy crossfit nie jest już zwykłą formą sportu, ale również gwarancją świetnej zabawy dla praktycznie każdego zainteresowanego tą formą ruchu. Crossfit nadaje się zarówno dla wyczynowego sportowca, jak również dla początkującej osoby.

Czym jest CrossFit?

CrossFit daje możliwość podniesienia sprawności naszego organizmu, a także usprawnia koordynację ruchową, zwinność, zręczność, moc i gibkość. Ćwiczenia są tak skonstruowane, aby zaangażować jak największe grupy mięśniowe do pracy. Podczas treningu mile widziane jest używanie dodatkowych akcesoriów treningowych typu piłki lekarskie, gumy, koła gimnastyczne, sztangi, młoty, TRX, kettlebells, skakanki czy drążki. Swoją przygodę z CrossFit warto zacząć od poznania podstawowych zasad i ćwiczeń od doświadczonego trenera, aby nie wyrządzić sobie przez przypadek krzywdy. Właściwa technika i poprawność wykonywanych ruchów to podstawa. Do tego dochodzi jeszcze kwestia właściwego rozplanowania treningu, co też można zrobić wspólnie z trenerem.

Jakie ćwiczenia oferuje CrossFit?

Program treningowy Crossfit ma do zaoferowania bardzo dużo możliwości typu pompki, skoki na skakance, rzuty piłkami lekarskim, przysiady, skłony, bieganie, podciąganie się na drążku czy kółkach gimnastycznych oraz wile innych. Wybór rodzaju ćwiczeń zależy od tego, na czym nam konkretnie zależy. Jeśli naszym celem jest wytrenowanie siły, to sprawdzi się podciąganie na drążku, przysiady, martwy ciąg, podrzut oraz rwanie. Z kolei przygotowując się do startu w maratonie biegowym, warto pracować nad wybieganiem, właściwym rytmem oraz robić tempówki, interwały i podbiegi. Jeśli chodzi o sam dzień treningowy, to przed przystąpieniem do głównych ćwiczeń, należy zrobić obowiązkowo dynamiczną rozgrzewkę. Każdy trening składa się z innego zestawu ćwiczeń, aby nie doszło do rutyny czy też znudzenia. Oczywiście każde z dostępnych ćwiczeń może zostać zmodyfikowane dla potrzeb i możliwości osoby trenującej. Najlepszym rozwiązaniem okazuje się być trenowanie w grupie pod okiem instruktora, co działa mobilizująco oraz wprowadza element współzawodnictwa i zdrowej rywalizacji.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDoceń moc drzemiącą w ziołach
Następny artykułSkorzystaj domowej apteczki ziołowej
Agnieszka Zientek
Pasjonatka zdrowego odżywiania, tak można opisać mnie w krótkim zdaniu. Swoją pasją do zdrowej żywności zaraziłam się od siostry 7 lat temu i od tamtej pory kultywuje ją wśród swoich znajomych i czytelników na blogu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ