Trening z własnym ciężarem ciała

Kalistenika to ćwiczenia podczas których wykorzystuje się własną masę ciała zamiast hantli czy innego sprzętu dostępnego na siłowni. Tak więc każdy z nas może korzystać z takiej formy aktywności fizycznej i to bez ponoszenia jakichkolwiek nakładów finansowych.

Dostępne ćwiczenia

Okazuje się, że teoretycznie ilość możliwych ćwiczeń do wykonania w kalistenice jest nieograniczona. Każde z ćwiczeń można modyfikować, tworząc niezliczone warianty o rożnym stopniu trudności. Do głównych ćwiczeń zalicza się pompki, przysiady, mostki, podciągnięcia na drążku praz dźwignięcia nóg. Wybór jest znacznie większy, ale nawet te podstawowe ćwiczenia są w stanie przynieść niesamowite rezultaty, a dla niektórych okazują się nawet zbyt wymagające. Ćwiczenia są tak skonstruowane, że można dzięki nim trenować klatkę piersiową, bicepsy i tricepsy, mięśnie brzucha, pleców, nóg i pośladków, a także mięśnie kręgosłupa o obręczy barkowej. W kalistenice nie chodzi o skupianie się tylko na jednej partii ciała, ale o trenowaniu każdej z nich naprzemiennie w ramach kolejnych sesji. Treningi są intensywne, więc należy pamiętać o zapewnieniu sobie czasu na regenerację, czyli przeznaczyć chociaż jeden dzień na odpoczynek.

Na jakie efekty można liczyć?

Ćwiczenia masą własnego ciała dają możliwość wykazania się kreatywnością i utrzymywania ciągłego progresu. Początkujące osoby mogą uzyskać zadowalające wyniki z podstawowej formy ćwiczeń, a z kolei bardziej zaawansowani mogą liczyć na zwiększenie siły i wyrobienie wytrzymałości za pomocą eksperymentowania z trudniejszymi wariantami. Plan ćwiczeń można tworzyć samodzielnie, co daje możliwość poznania swojego ciała, czyli jego mocnych i słabych stron. Zwykłe pompki można zastąpić pompkami na jednej ręce czy z klaśnięciem. Warto zaczerpnąć pomysłów ze stron poświęconych fitnessowi. Tam mamy dostęp do planów treningowych, które można dostosować do naszych aktualnych możliwości i potrzeb.

Kalistenika to prosty i przystępny sposób na powrót do formy i poprawę wyglądu sylwetki.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak przyśpieszyć gojenie się siniaków?
Następny artykułJak powinien odżywiać się biegacz?
Agnieszka Zientek
Pasjonatka zdrowego odżywiania, tak można opisać mnie w krótkim zdaniu. Swoją pasją do zdrowej żywności zaraziłam się od siostry 7 lat temu i od tamtej pory kultywuje ją wśród swoich znajomych i czytelników na blogu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ