Jak biegać, żeby się nie męczyć

Coraz więcej osób decyduję się postawić swoje pierwsze kroki w biegu.  rosnąca popularność sportów biegowych jest dodatkowo nakręcona przez maratonem magazyny dla biegaczy festiwale i coraz to nowe imprezy masowe na których można zażyć odrobinę zdrowego ruchu.  Bieganie jest to jeden z najstarszych sportów jaki możemy uprawiać zawsze i wszędzie.  potrzebuję mam tylko odpowiednich butów i dużo chęci.

ta moda na bieganie przyczyniła się do wytworzenia się swoistego określenia endorfiny biegacza.  jest to poczucie pełnego i niesamowitego szczęścia związane z nagromadzeniem energii i optymizmu które utrzymuje się w organizmie trenującego jeszcze długo po ukończeniu biegu.

marathon-2346948_1920

oprócz ogromnej satysfakcji bieganie zdecydowanie pozwala nam schudnąć.  jest to Sport Program który pozwala nam przełamywać własne ograniczenia,  budować mięśnie i rozwijać kondycję,  a przede wszystkim zrelaksować się.  warto zapamiętać że technika biegania jest tutaj równie ważna co chęci biegacza.

 

w bieganiu są pewne zasady których należy przestrzegać aby uprawianie tego sportu wiązało się wyłącznie z przyjemnością a nie tylko ogromnym wysiłkiem i zakwasami.

 

 postawa.

 

podczas biegania Jedną z najważniejszych rzeczy na którą należy zwracać uwagę jest to jak układa się w trakcie ruchu nasza sylwetka.  pokonując kolejne kilometry bardzo ważne jest aby głowa pozostawała uniesione do góry a wzrok był skupiony na tym co znajduje się przed nami a nie pod naszymi nogami.  sylwetkę trzymamy prosto z opuszczonymi chłopakami ale nie sztywno.  w biegu bardzo dużym ułatwieniem będą dla nas ręce trzymanie ich pod kątem 90 stopni  bardzo ułatwi nam poruszanie się.

 

 tempo

 

Nie odrazu Rzym zbudowano.  w bieganiu  nie bądź nastawiać się na cele bardzo odległe.  może to spowodować spadek naszej motywacji albo co gorsza kontuzję,  które wykluczy nas dalszych treningów na długą i zniechęci do biegania.  w bieganiu wysiłek nie musi być o tyle intensywny aby był skuteczny.  Najważniejsza jest regularność i poprawność wykonywanie ruchu.  Dlatego lepiej jest biec Wolniej Ale dłuższym dystansie Zwanym szybkim zrywem.

 

Oddychanie

utrzymywanie prawidłowego oddechu jest kluczem do sukcesu każdego biegacza. Jeśli jest miarodajny i  wolny,  to nie tylko dostarcza do organizmu tlen ale także uspokaja tętna i reguluje Puls.  dlatego bardzo ważne jest aby wciągać powietrze nosem podczas biegu a wypuszczę cię ustami.  Znajdź swoje własne odpowiednie dla siebie tempo oddechu i staraj się jej utrzymywać przez cały czas trwania biegu.

 

 przerwa

 

bieganie codziennie nawet  będąc  zawodowym sportowcem Zupełnie mija się z celem.  zbyt częsty trening potęguje zmęczenie.  wtedy nasze mięśnie nie mają czasu na regenerację.  jeśli nie chcemy aby bieganie kojarzyło się nam z przymusem czymś nudnym lub wręcz bólem i nie przyjemnością,  zacznij biegać 3 razy w tygodniu.  najlepiej biegać słuchając ulubionej muzyki,  lub wykonuj treningi biegowe na przemian z inną aktywnością

Przede wszystkim Pamiętaj że bieganie to ma być przyjemny czas dla siebie.  Taka chwila relaksu i czas na oderwanie się od trudów codziennego życia i zapomnienie o pracy.  Jeśli nie czujesz się jeszcze na siłę miałeś dziś ciężką noc lub jesteś po przebytej chorobie,  lepiej odpocznij i nie traktuj treningu jak nadrzędnego celu.  najważniejsze jest przede wszystkim twoje zdrowie.

 

Jak zacząć biegać?

jeśli nigdy wcześniej nie biegałeś, zacznij od szybkiego spaceru.  potem stopniowo możesz zamienić spacer na marszobiegi:  przez minutę idź spokojnie jednak utrzymując cały czas podwyższone  tętno,  a Przez następną minutę biegnij  truchtem.  stopniowo Skracaj ilość okresów chodu  i wydłuża i czas biegu.  wtedy tak przygotowany organizm będzie traktował bieganie jak coś naturalnego. Pamiętaj również o prawidłowej rozgrzewce przed bieganiem.  dokładnie rozgrzej nogi wykonując na przykład pajacyki,  lub wypady.  dodatkowo Pamiętaj aby rozciągać mięśnie po każdym treningu.  Przyspieszy to ich regenerację i sprawi że unikniesz nieprzyjemne bolesnych zakwasów.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ