Dobierz trening do swoich potrzeb

Jeśli ktoś liczy na poznanie jednego skutecznego dla wszystkich planu treningowego, to może nieźle się przeliczyć, ponieważ najważniejsze jest indywidualne podejście do naszych potrzeb. Tak jak nie ma dwóch dokładnie takich samych osób, tak również nie istnieje jeden plan treningowy dla wszystkich. Wyznacznikiem są przede wszystkim nasze możliwości i potrzeby, które z całą pewnością różnią się od tych, które mają profesjonaliści. Ma to szczególne znaczenie, jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę z regularnym treningiem i warto to zrobić pod okiem doświadczonego trenera, który nakieruje nas na właściwy tor.

Zanim zaczniesz ćwiczyć, poznaj podstawy

Aby osiągnąć zadowalające efekty należy przede wszystkim postawić na jakość wykonywanych ćwiczeń. Chodzi tutaj nie tylko o osiągnięcie oczekiwanych rezultatów, ale również o zapewnienie sobie bezpieczeństwa. Poprawność techniczna jest konieczna w celu jak największego zmniejszenia ryzyka wyrządzenia sobie krzywdy. W tym celu warto obserwować zawodowców, którzy podpowiedzą nam co i jak należy robić. Najlepiej już od początku śledzić swój progres, a więc wykonywać ćwiczenia w seriach i robić między nimi krótkie przerwy, które będą uzależnione od poziomu naszego zmęczenia. Należy pamiętać, aby nie brać się już na samym początku za duże ciężary, ponieważ obciążenie trzeba zwiększać stopniowo. Ważny też jest rytm wykonywanych ćwiczeń, gdzie liczy się precyzja ruchu oraz tempo wykonywanych ruchów. Podczas aktywności fizycznej zmienia się nasze zapotrzebowanie na tlen, więc warto zapytać trenera o najlepszą technikę oddychania, co jest zmienne, jeśli chodzi o dany rodzaj ćwiczenia. Podstawową zasadą jest branie wdechu w pierwszej fazie ćwiczenia oraz wydychanie powietrza w fazie największego napięcia mięśniowego.

Nie forsuj się

Zwłaszcza początkujący powinni uważać na to, aby nie przesadzić z treningiem, co może przynieść więcej szkody niż pożytku. Mięśnie też muszą mieć czas na regenerację, więc nie można codziennie się katować. Czas trwania treningu to zazwyczaj godzina, a jeśli chodzi o porę, to już jest kwestia indywidualna, ale nie zaleca się ćwiczyć w późnych godzinach wieczornych, ponieważ mogą pojawić się problemy z optymalnym snem. Podstawową zasadą jest rozpoczęcie treningu rozgrzewką w postaci 10-15 minutowej bieżni czy rowerku stacjonarnego. Mięśnie muszą być rozgrzane, aby nie doszło do uszczerbku na zdrowiu. Najlepiej zacząć od wytrenowania dużych partii mięśniowych i pamiętać o proporcji między ilością powtórzeń i serii dla dużych i małych partii.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDlaczego warto pić napary z czystka?
Następny artykułBogactwo olejów
Agnieszka Zientek
Pasjonatka zdrowego odżywiania, tak można opisać mnie w krótkim zdaniu. Swoją pasją do zdrowej żywności zaraziłam się od siostry 7 lat temu i od tamtej pory kultywuje ją wśród swoich znajomych i czytelników na blogu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ