Bieganie zdrowia Tobie doda

Bieganie staje się coraz modniejszą formą aktywności fizycznej, która pozwala na utrzymanie dobrej kondycji ciała i estetycznej sylwetki. Okazuje się, że kluczem do sukcesu jest robienie tego, co sprawia nam przyjemność i przynosi efekty. Tylko wówczas mamy gwarancję na to, że będziemy kontynuować, to co zaczęliśmy i podobnie jest w przypadku aktywności fizycznej. Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Odpowiednie przygotowanie

Rozpoczynając swoją przygodę z bieganiem, warto dobrze się przygotować już od pierwszej przebieżki. Sportowe obuwie jest ważną kwestią, jak również podłoże na jakim będziemy stawiać swoje kroki. Obuwie powinno cechować się lekkością oraz zapewniać naszej stopie właściwe trzymanie i amortyzację. Jeśli chodzi o podeszwę, to warto stawiać na dość grubą i jednocześnie elastyczną, która zapewni stawom ochronę przed nadmiernym obciążeniem. Im łatwiej zwinąć but w rulon, tym bardziej można liczyć na dopasowanie się podeszwy do naturalnych ruchów stopy. Najlepsze do biegania jest podłoże naturalne, co może uchronić przed bólem stawów, czyli zaleca się rezygnację z betonowych chodników czy asfaltu.

Kontroluj swoje postępy

Podejmowanie regularnego wysiłku fizycznego jest najlepszą droga ku zdrowiu, ale warto stworzyć sobie plan treningowy, który pozwoli sprecyzować nasze cele i zmobilizuje nas do podejmowania kolejnych wyzwań. Mając przed oczami to, co mamy jeszcze do zrobienia, możemy lepiej zaplanować swój codzienny harmonogram i lepiej wykorzystać wolne chwile. Trening powinien uwzględniać czas na rozgrzewkę, trening właściwy oraz wyciszenie organizmu i schłodzenie mięśni po wysiłku. Biegając szybkim tempem należy zwolnić pod koniec przebieżki, aby dać czas mięśniowi sercowemu na przejście na niższe obroty.

Jak się zmotywować?

Czasami trening przychodzi z trudem, a ciało się buntuje rutyną. Jednak można temu skutecznie zaradzić poprzez wprowadzenie pewnych wspomagaczy. Aby się nie przegrzać, należy pamiętać o regularnym uzupełnianiu płynów. Odwodnienie prowadzi bowiem do spadku możliwości fizycznych naszego ciała, jak również obrywa na tym nasza motywacja. Dobrym sposobem jest wprowadzenie energetycznej muzyki podczas biegania, która może podnieść naszą wytrzymałość nawet o kilkanaście procent. Ciało w rytm muzyki jest w stanie spalić znacznie więcej kalorii, ponieważ mimowolnie angażujemy się bardziej w ćwiczenia.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułAktywna podczas ciąży
Następny artykułMoc drzemiąca w zielonym jęczmieniu
Agnieszka Zientek
Pasjonatka zdrowego odżywiania, tak można opisać mnie w krótkim zdaniu. Swoją pasją do zdrowej żywności zaraziłam się od siostry 7 lat temu i od tamtej pory kultywuje ją wśród swoich znajomych i czytelników na blogu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ