Treningi wymagają tego, aby miały swój określony harmonogram, żeby miały swój określony cel, aby były wspomagane odpowiednią dietą, stylem życia. Jednocześnie też jeśli mówimy o treningach fizycznych, jeśli mówimy o treningach współczesnego człowieka, to nie sposób nie wskazać także na taki element, jakim jest wspomaganie się różnego rodzaju odżywkami sportowymi. Na rynku mamy ich sporą ilość, a do tych najbardziej popularnych na pewno można między innymi zaliczyć BCAA.

Czym jest BCAA?

Czym jest BCAA? To odżywka sportowa, u której podstaw leżą trzy bardzo ważne aminokwasy rozgałęzione. Mowa jest o walinie, leucynie oraz izoleucynie. Każdy ludzki organizm potrzebuje dla sprawnego działania aminokwasów egzogennych, lecz jeśli chodzi o możliwość realizacji pewnych celów treningowych, to owe aminokwasy mają szczególne znaczenie i dlatego właśnie BCAA jest dosyć popularną sportową odżywką.

Działanie BCAA

Mówiąc o owej odżywce, powinniśmy w głównej mierze wskazać na możliwe do uzyskania efekty działania. Z punktu widzenia osoby trenującej na pewno jest to jedna z kluczowych kwestii. Mówiąc o BCAA, będziemy mówili o takich aspektach jak:

  • hamowanie zjawiska katabolizmu mięśniowej, czyli rozpadu tkanki mięśniowej

  • zwiększenie wytrzymałości mięśniowej

  • przyspieszenie zjawiska regeneracji mięśni po wysiłku

  • przyspieszenie zjawiska anabolizmu mięśni

  • rzeźbieniu mięśni

  • wpływie na aktywność neuroprzekaźników

  • stymulowaniu nerwów i hamowaniu procesu odczuwania bólu

Jak najbardziej, więc mowa jest o bardzo wielu różnych celach możliwych do uzyskania dzięki wspomaganiu BCAA.

Dawkowanie BCAA

Bardzo istotne będzie to, w jaki sposób przyjmujemy ową odżywkę. Prawidłowe dawkowanie polega na tym, aby przyjmować od 0, 5 do 1 grama odżywki na każde 10 kg masy ciała. Suplement należy przyjmować zarówno w dni treningowe jak i w te, w które nie trenujemy. W tym pierwszym przypadku przyjmujemy go przed treningiem, aby przyspieszyć procesy anaboliczne oraz po treningu, aby zapobiec zjawisku katabolizmu mięśni. Natomiast, jeśli chodzi o dni nietreningowe, to należy suplement przyjmować zarówno rano po przebudzeniu jak i wieczorem przed snem.

Bez wątpienia BCAA to jeden z bardziej popularnych suplementów diety dla sportowców, ale na pewno musimy podkreślić to, że jest to tylko suplement, a więc podstawą w tym miejscu jest dieta oraz prawidłowy trening. Jeśli te elementy będą na odpowiednim poziomie, to również wspomaganie się odżywkami sportowymi będzie miało swój głęboki sens.

[Głosów:2    Średnia:4.5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ